Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez MEDIANA Centrum Zdrowia Psychicznego
Skorzystanie z naszych usług jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
§1 Definicje
- Usługodawca – MEDIANA Centrum Zdrowia Psychicznego, posiadająca nr NIP 7471812215; REGON: 384887971; adres do doręczeń: ul. Mieszczańska 27/82, 50-201 Wrocław,
- Użytkownik– osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która dokonała rejestracji w Serwisie.
- Serwis- serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem: www.mediana-czp.pl
- Regulamin- niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Serwisu.
- Rejestracja- procedura potrzebna do utworzenia Konta Użytkownika.
- Konto- przypisane indywidualnie do każdego Użytkownika miejsce w Serwisie, w którym użytkownik wprowadza i zarządza swoimi danymi, a także dokonuje rezerwacji wizyty, za pomocą Kalendarza. Dostęp do Konta odbywa się poprzez logowanie za pomocą Loginu oraz hasła.
- Umowa- umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, do której zawarcia dochodzi poprzez akceptację niniejszego Regulaminu i rozpoczęcie korzystania z Usługi, na mocy której Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną na rzecz Użytkownika.
- Recepcja – podmiot upoważniony prze Usługodawcę do kontaktu z Użytkownikiem.
- Placówka- miejsca wykonywania działalności leczniczej przez Usługodawcę,
- Specjalista- lekarz lub psycholog, którzy świadczą usługi w placówkach usługodawcy.
- Usługa elektroniczna- usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem Serwisu.
§2 Postanowienia ogólne
- Świadczenie Usług elektronicznych w Serwisie odbywa się z wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Stosownie do art. 6 pkt 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z ryzykiem. Ewentualne zagrożenia związane z korzystaniem z tych usług, a także środki techniczne dostępne usługobiorcom w celu ich zminimalizowania, opisane zostały w „Informacji o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną”.
- Stosownie do art. 6 pkt 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Usługodawca informuje, że w ramach PPB stosuje pliki cookies w celu zabezpieczenia przed kradzieżą tożsamości i utrzymania sesji Użytkownika po zalogowaniu; dostosowania zawartości stron internetowych Portalu do preferencji Użytkownika, oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies stosowanych w Serwisie zawarte są w „Polityce prywatności i plików cookies”.
- Regulamin określa zasady warunki i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną, polegających na możliwości rezerwacji wizyt u wybranego Specjalisty oraz odwołania rezerwacji.
- Usługi, o których mowa w ust. 2 realizowane są za pomocą serwisu, udostępnionego pod adresem: www.mediana-czp.pl
- Korzystanie przez Użytkownika z Serwisu oraz usług świadczonych przez Usługodawcę może odbywać się wyłącznie w oparciu o Regulamin.
- Dostęp do Strony internetowej (mediana), formularza rejestracji wizyty oraz dostęp do przeprowadzenia e-wizyty (w sposób zdalny) możliwy jest na urządzeniu komputerowym lub mobilnym przy spełnieniu następujących warunków:
- konieczne jest posiadanie przez Pacjenta rachunku bankowego
- korzystania z jednej z następujących przeglądarek: Internet Explorer, Microsoft Edge, Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari (zaktualizowanych do najnowszych wersji).
- minimum 200 MB wolnego miejsca na dysku do przechowywania danych tymczasowych i ciasteczek;
- stałe połączenie do sieci Internet.
- kamera i mikrofon zainstalowana w komputerze lub urządzeniu mobilnym (udostępniona na e-wizytę).
§3 Umowa o świadczenia usług
- Użytkownik zawiera z Usługodawcą umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez akceptację niniejszego Regulaminu i rozpoczęcie korzystania z Usługi.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu zostaje zawarta z chwilą pierwszego zalogowania się użytkownika do Serwisu.
- Użytkownik może wypowiedzieć umowę świadczenia usług drogę elektroniczną za pośrednictwem Serwisu bez podawania przyczyny. Oświadczenie należy przesłać na adres: kontakt@mediana-czp.pl.Umowa zostanie rozwiązana w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia przez Usługodawcę.
- Wypowiedzenie umowy oznacza zakończenie możliwości korzystania z Serwisu. Wypowiedzenie musi zawierać: imię i nazwisko oraz Login, którym posługiwał się użytkownik do logowania do Serwisu. Wypowiedzenie umowy nie jest jednoznaczne z odwołaniem wizyty. Odwołać wizytę można jedynie zgodnie z postanowieniami § 4 Regulaminu.
§4 Zasady świadczenia usług, rezerwacja i odwoływanie wizyt
- Warunkiem dokonania rezerwacji terminu wizyty jest uiszczenie przedpłaty w formie zaliczki w wysokości nie mniejszej niż 100% ceny wizyty wynikającej z Cennika. Użytkownik rezerwujący wizytę zobowiązany jest uiścić przedpłatę w formie zaliczki w wysokości 100% ceny wizyty wskazanej przy wyborze terminu wizyty.
- Przedpłatę uważa się za dokonaną dopiero po jej zaksięgowaniu na rachunku bankowym Usługodawcy lub potwierdzeniu wpłaty przez serwis PayU. W razie braku uiszczenia przedpłaty do 8:00 rano dzień przed wybranym terminem wizyty lub niezwłocznie w przypadku rezerwacji terminu w czasie krótszym niż 24 h do wybranego terminu wizyty, termin uznaje się za nierezerwowany i dostępny dla pozostałych potencjalnych pacjentów.
- Przedpłatę można uiścić, korzystając z linka do płatności poprzez przekierowanie do transakcji PayU, który przychodzi na adres mailowy oraz smsem na dane kontaktowe podane w formularzu rejestracyjnym/kartotece Użytkownika.
- Użytkownikowi przysługuje prawo do odwołania wizyty najpóźniej 24 h przed tym terminem wizyty (odstąpienia od umowy świadczenia usług medycznych), bez podania przyczyny. Użytkownik może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy (odwołaniu wizyty) w formie elektronicznej na adres mailowy Usługodawcy lub telefonicznie poprzez kontakt z Recepcją. Usługodawca dokona zwrotu przedpłaty w terminie 30 dni od dnia odwołania zarezerwowanego terminu wizyty, jeżeli zostanie poinformowany o potrzebie zwrotu przez Użytkownika/Pacjenta. Usługodawca nie przewiduje innej formy odwołania wizyty niż przewidziany powyżej.
- W przypadku braku stawiennictwa na umówionej wizycie i braku odwołania we wskazanym terminie, uiszczona przedpłata nie podlega zwrotowi.
- Brak stawiennictwa na umówionej wizycie lub brak odwołania we wskazanym terminie, lub nieodbycie wizyty ze względu na niespełnienie wymagań technicznych przez Użytkownika opisanych w Regulaminie skutkuje przepadkiem przedpłaty. Przedpłata w tej sytuacji nie podlega zwrotowi niezależnie od przyczyny.
- Spóźnienie się Użytkownika na zarezerwowany termin wizyty w przypadku jej odbycia skutkuje jej skróceniem o czas spóźnienia, przy czym opłata pozostaje bez zmian. W razie spóźnienia przekraczającego połowę planowanego czasu trwania wizyty Usługodawca uprawniony jest do anulowania rezerwacji terminu wizyty, co skutkuje przepadkiem przedpłaty. Przedpłata nie podlega zwrotowi niezależnie od przyczyny spóźnienia.
§5 Odpowiedzialność
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Serwisu z przyczyn niezależnych do Usługodawcy, w szczególności jeżeli do braku dostępu do Serwisu doszło na skutek problemów technicznych lub awarii systemu informatycznego, wystąpieniu błędów lub innych zakłóceń.
- Usługodawca ma prawo zblokować lub czasowo zawiesić dostęp do Serwisu, na czas konieczny do usunięcia zaistniałych zagrożeń lub nieprawidłowości w działaniu serwisu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie z Serwisu w sposób sprzeczny z Regulaminem.
§6 Ochrona Danych Osobowych
- Usługodawca, jako administrator danych osobowych Użytkownika, przetwarza jego dane osobowe w celu zawarcia, obsługi i wykonania Umowy.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do świadczenia Usług. Do świadczenia Usług (prowadzenie dokumentacji medycznej) koniecznym jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, e-mail, numer telefonu, PESEL (jeżeli posiada lub data urodzenia), nr dokumentu identyfikacyjnego (dowód osobisty lub inny), adres: kod, miasto, ulica i nr domu oraz mieszkania (w przypadku domów wielorodzinnych).
- Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści jego danych i ich poprawienia.
- Dane osobowe Użytkownika są zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych.
- Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za nieuprawnione udostępnienie danych Użytkownika znajdujących się w Serwisie Usługodawcy, jeżeli do ich udostępnienia doszło z przyczyn niezależnych od Usługodawcy, w szczególności jeżeli Użytkownik udostępnił swoje dane, Login, Hasło osobie trzeciej albo jeżeli Użytkownik utracił dane dostępowe, lub utraty danych Użytkownika na skutek działania siły wyższej niezależnej od Usługodawcy.
- W przypadku powzięcia przez Usługodawcę informacji o nieuprawnionym dostępie do danych Użytkownika, Usługodawca podejmie wszelkie działania w celu zapobieżeniu niepożądanych skutków z tym związanych. W szczególności Usługodawca ma prawo zablokować dostęp do Konta Użytkownika.
§7 Ochrona Danych Osobowych
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu Użytkownik może zgłaszać w formie elektronicznej, wysyłając ją na adres mailowy Usługodawcy: info@mediana-czp.pl
- Reklamacja powinna zawierać, co najmniej:
- dane pozwalające na identyfikację Użytkownika: imię i nazwisko, PESEL, adres korespondencyjny, na który ma być wysłana odpowiedź;
- określenie przedmiotu reklamacji,
- wskazanie daty zaistnienia zdarzenia świadczącego o nienależytym wykonaniu Umowy.
- Zgłoszenie reklamacji zostanie rozpatrzone niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez Usługodawcę zgłoszenia reklamacji. Jeżeli termin ten nie będzie mógł być dotrzymany, Usługodawca powiadomi Użytkownika przed jego upływem o przyczynach opóźnienia i wyznaczy kolejny termin.
- Odpowiedź na reklamacje zostanie udzielona Użytkownikowi w formie elektronicznej tj. zostanie wysłana na adres mailowy wskazany przez Użytkownika.
- Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie Umowy, wynikające z niespełnienia przez Użytkownika wymagań, określonych w Regulaminie. Niespełnienie przez Użytkownika wymagań określonych w Regulaminie nie jest podstawą do zwrotu opłaty za wizytę.
§8 Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w dowolnym terminie.
- W przypadku zmiany Regulaminu, Usługodawca udostępni jego treść na stronie Usługodawcy: www.mediana-czp.pl. Korzystanie z Serwisu przez Usługodawcę po dokonanych zmianach w Regulaminie jest jednoznaczne z akceptacją zmian Regulaminu.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 1 lipca 2023 roku.
- W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta, Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.